Hoe haal je meer klanten binnen en genereer je meer omzet?

7 april 2014 12:19 / Geen reacties

Hoe haal je meer klanten binnen en genereer je meer omzet? Dit is een vraag die veel ondernemers zich tegenwoordig stellen. Het is echter niet heel moeilijk om tegenwoordig nieuwe klanten binnen te halen. Veel grote ondernemingen zien vaak de kansen niet die kleine ondernemers wel zien. Dit is op zich al een grote kans.

 

Meer omzet door middel van een ”omzet-student”.

Veel bedrijven komen tegenwoordig tijd tekort om serieus met klantenwerving aan de slag te kunnen. Door minder opdrachten hebben bedrijven vaak minder personeel in dienst. Hierdoor is er voor de rest van het personeel meer werk te doen en schiet klantenwerving er vaak bij in. Wat dan heel interessant kan zijn voor een onderneming is om klantenwerving uit te besteden aan Envia Studenten Uitzendbureau.

Wij trainen studenten. Leren ze de kneepjes van het verkopen, ze krijgen iedere dag praktijkervaring om te oefenen en vervolgens gaan ze aan de slag om klanten te gaan werven voor andere bedrijven. Dit gebeurd vaak telefonisch. Door middel van telefonische acquisitie en afspraken voor u in te plannen is het de bedoeling om voor meer omzet te zorgen. Onze studenten kunnen eventueel voor u op de afspraak langsgaan maar dit doet de ondernemer vaak liever zelf.

 

Wat zijn de voordelen van een ”omzet-student”.

Een omzet-student heeft een aantal voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld een accountmanager of iemand die freelance op commissiebasis voor u werkt.

 

Meer zekerheid en training.

Wanneer u iemand aanneemt als accountmanager of op commissiebasis laat werken dan is het vaak het probleem dat deze persoon eerst een periode moet worden ingewerkt. Er zijn ook niet makkelijk mensen te vinden die veel ervaring hebben als verkoper. En wanneer u ze kan vinden, zijn ze vaak duur. Ze nemen dan wel eens waar een netwerk mee dat veel waarde vertegenwoordigd maar hier betaalt u dan ook dik voor. Bij iemand die puur op commissiebasis werkt is het al helemaal de vraag of die persoon überhaupt wel gemaakt is voor een bestaan als verkoper/vertegenwoordiger.

 

Meer uren. 

Bij een omzet-student werkt dit anders, u betaalt namelijk niet voor een persoon, maar voor een team, met andere woorden meer mensen die meer uren voor u bezig zijn met klantenwerving. Een voorbeeld:

U besluit een accountmanager in te huren, deze accountmanager maakt dagen van laten we zeggen acht tot vijf. Dat zijn dus negen uren per dag, 45 uren per week en als iemand 48 weken per jaar werkt 2160 uren per jaar. Laten we nu kijken naar een team van 10 getrainde studenten. Laten we zeggen dat een student gemiddeld 24 uur per week werkt. Dat zijn al 240 uren per week waarin mensen actief klanten werven. Laten we zeggen dat u tien weken dit team voor u laat werken. Dat zijn 2400 uren klantenwerving. Dat betekent dat u binnen tien weken minimaal hetzelfde resultaat kan behalen als in een jaar met een accountmanager. 

 

Wat zijn de kosten van een ”omzet-student”.

Wanneer u besluit een omzet-student in te huren dan zijn er verschillende samenwerkingsmogelijkheden. Ten eerste staat het vast dat er, ongeacht de situatie, een vast uurtarief in rekening moet worden gebracht. Vervolgens wordt er precies in kaart gebracht wat de mogelijke omzet is die er in het gegeven tijdsbestek valt te behalen. Op basis daarvan wordt er gekeken of er een gedeeltelijke commissie mogelijk is.

Wanneer u meer informatie wilt hebben raden wij u aan om een offerte aan te vragen voor meer informatie. Onze medewerkers kunnen dan precies in kaart brengen wat wij precies voor u kunnen betekenen.

 

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageer

 

— Verplicht *

— Verplicht *