Zo genereert u klanten via uw zakelijke Facebook pagina.

Zo genereert u klanten via uw zakelijke Facebook pagina. Wanneer u besluit Facebook te gaan inzetten voor uw bedrijf met als doel te gaan communiceren met uw achterban en daarmee meer omzet te genereren zijn er een aantal dingen die u zal moeten doen om resultaat te gaan boeken.

 

Ga na wie je allemaal kan uitnodigen voor je Facebook pagina.

Probeer zoveel mogelijk gegevens te krijgen van uw klanten, contactpersonen van uw klanten, leveranciers, werknemers van uw leveranciers, partnerbedrijven enzovoorts en nodig deze mensen uit voor uw Facebook pagina.

Vaak is het aantal gegevens dat u van mensen kan verzamelen veel groter dan u zelf denkt. Bewaar daarom ook altijd alle visitekaartjes van werknemers van bijvoorbeeld uw klanten. Als er binnen 1 bedrijf al 4 mensen zijn die uw bedrijf dagelijks volgen op het internet wordt u naamsbekendheid binnen dat bedrijf groter en de kans op extra werk daarmee ook.

 

Zorg voor informatie voor je volgers.

Zorg ervoor dat je interessante berichten gaat verzamelen of zelf gaat schrijven die je kan delen met je volgers. Deze berichten moeten uiteraard wel relevant en interessant zijn voor uw volgers anders werkt deze strategie niet.

Creëer dus waarde voor uw volgers en klanten op het internet. Hiermee zien ze steeds vaker leuke berichten langskomen en daarmee ook iedere keer uw naam.

 

Zorg voor een grafische en strategische opmaak van uw Facebook pagina.

Het kan wel wat extra geld kosten maar een goede grafische opmaak kan een groot verschil maken voor uw bedrijf. Binnen Facebook zijn de mogelijkheden om iets aan het ontwerp te veranderen niet heel groot, echter betekent dit niet dat er niet het een en ander  mogelijk is.

Zorg er dus voor dat uw bedrijf de best mogelijke opmaak krijgt en zo professioneel als mogelijk overkomt.

 

Van belang bij een zakelijke Facebook pagina is dus dat u vanuit het perspectief van uw volgers denkt. Steek dus veel tijd in de opmaak, wat wilt u uitstralen en wat heeft u te bieden. Komen deze twee zaken overeen? Dan bent u dicht bij de ideale zakelijke Facebook pagina.

 

Creëer waarde.

Verder is het toverwoord in dit geval ‘’waarde’’. Creëer waarde voor uw volgers. Denk goed na over wat uw volgers interessant vinden voor zijn of haar zaken en wat daarbij ook relevant is. Plaatst u veel berichten maar creëert u nauwelijks waarde voor uw volgers? Dan bent u aan het spammen, ‘’sorry voor de harde conclusie’’.  Maar dit is nou eenmaal de waarheid.

Wanneer u resultaat wil behalen met social media is het belangrijk dat u waarde creeert. U bent tegenwoordig niet de enigste die actief is op social media. Daarom is onderscheidend vermogen belangrijk.

Denk hierbij ook aan de entertainment factor binnen uw bedrijf. Af en toe mogen berichten een gewaagd randje hebben en uitdagen tot discussie.

 

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageer

 

— Verplicht *

— Verplicht *